نوشته شده توسط : admin

 

 

ساعت حضور و غياب يا سيستم هاي ثبت حضور و غياب سيستم هاي طراحي شده براي ثبت ورود وو خروج کارمندان و يا افراد يک مجموعه به کار ميرود، ساعت هاي حضور و غياب تنها براي شرکت ها بکار نميرود بلکه در مجموعه ها و صنف هاي مختلف مانند باشگاه ها ، دانشگاه ها، مدارس هم بکار ميرود.دليل اصلي استفاده از دستگاه هاي حضور و غياب محاسبه و ثبت دقيق حضور کارمندان در محيط کار است و انواع ديگر اين دستگاه ها براي مکان هاي عمومي يا حتي پارکينگ ها استفاده ميشود که نرم افزار هاي متفاوتي دارند براي کاربرد هاي متفاوت مثلا نرم افزار پارکينگ، نرم افزار ورود و خروج پارکينگ ، نرم افزار باشگاهي و ...

پيش از اختراع دستگاه ساعت زني ، رفت و آمد کارمندان توسط يکي از پرسنل ثبت و يادداشت ميشد اما دلايل بسياري سبب روي آوردن مديران سمت دستگاه هاي حضور غياب شد که از اين دلايل ميتوان به موارد زير شاره کرد:

محاسبه دقيق حقوق و دستمزد پرسنل بر اساس ساعات کاري

ثبت ورود و خروج پرسنل و آرشيو کردن رفت و آمد کارمندان

کنترل دقيق ورود خروج پرسنل

عدم سوء استفاده افراد غير مسئول و سود جو

انواع دستگاه حضور و غياب

دستگاه هاي حضور و غياب در چند مدل طراحي شده که هرکدام داراي نحوه کار کرد گوناگوني ميباشد. از اين مدل ها ميتوان مدل هاي زيررا معرفي کرد :

دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي

دستگاه حضور و غياب تشخيص چهره

دستگاه حضور و غياب دوربين دار

دستگاه حضور و غياب کارتي

دستگاه کارتي پارکينگ

ارائه داده ميشود که مديران با توجه به نياز مجموعه مدل و کاربرد دستگاه مورد نظر خود را انتخاب ميکنند.

به طور کلي دستگاه و ساعات حضور و غياب براي ثبت دقيق ورود و خروج ، ثبت اضافه کار و کسري کار ، ثبت ماموريت و مرخصي ها ، گزارش کامل پايان هرماه پرسنل ها ،آرشيو کليه گزارشات هر پرسنل به صورت مجزا و جداگانه را انجام ميدهند و براي کنترل و نظم دهي کاربرد بسيار بالايي دارند.

دستگاه حضور و غياب باشگاهي

امروزه استفاده از دستگاه ها و سيستم هاي حضوروغياب در اکثر مجموعه ها به کار ميرود و مديران با توجه به نياز هاي خود براي شرکت ، مدارس ، دانشگاه و يا حتي باشگاه هاي خود از دستگاه هاي حضور و غياب استفاده ميکنند

اتوماسيون باشگاهي راه حلي کاربردي براي مديريت پرسنل و باشگاه و مجموعه هاي فرهنگي مي باشدکه شامل سخت افزار دستگاه حضور و غياب باشگاه و مجموعه اي از نرم افزار دستگاه حضور و غياب باشگاهي ميشود.اين دستگاه ها قابليت هايي مانند ثبت سانس هاي ورزشي و کنترل تردد در باشگاه است .

اعضاي باشگاه با استفاده از سيستم هاي اثر انگشت ، تشخيص چهره ئ يا کارت هوشمند ميتوانند وارد مجموعه بشوند وورزش مورد نظر خود را انتخاب کنند و هزينه استفاده از سالن از کارت هايشان کسر شود، از خدمات ديگر اتوماسيون باشگاهي ميتوان به نرم افزار باشگاهي که شامل پکيج  کمد آنلاين باشگاهي و نرم افزار قفل هوشمند کنترل و نظارت مديران بروي تردد افراد در رختکن ها و گزارشات مفيد و کنترل عدم ورود افراد غير مجاز به باشگاه ها ميتوان اشاره کرد.

هدف از طراحي ، توليد و اجراي اتوماسيون باشگاهي ، باشگاه هايي کاملا اتوماتيک بوده که نيازي به اپراطور نداشته باشد و افراد بتوانند به سهولت  و با يک دستگاه حضور غياب ارزان بدون ارتباط با اپراطور فعاليت خود را انجام دهند.

دستگاه اکسس کنترل چيست

 دستگاهاکسس کنترل دستگاهي است براي کنترل دسترسي تکنولوژي به صورت مدرن و کاربردي براي سازمان ها ، انبار ها ، مکان هاي شلوغ و پر تردد و مراکز امنيتي و مراکز عمومي مانند مترو ها و ايستگاه هاي اتوبوس است که براي افراد مشخص ميکند افراد در چه زماني و به چه مدت دسترسي به به مکان مورد نظر خود را داشته باشند .

دستگاه اکسس کنترل براي محدوديت و کنترل دسترسي افراد براي استفاده از يک دستگاه و يا مکان را مشخص و تعيين ميکند ، علاوه بر اين ها دستگاه اکسس کترل اجازه ورود و خروج افراد را صادر ميکند و به وسيله يک پرسنل يا دستگاه بر روي درب هاي ورودي سازمان ها قرار ميگيرد.

هدف اصلي استفاده از دستگاه هاي اکسس کنترل بالا بردن ميزان امنيت و سطح اطمينان در مراکز ميشود، دستگاه اکسس کنترل کاربرد هاي مختلفي دارد براي مثال دستگاهي که ورود خروج افراد را کنترل ميکند براي ثبت رفت و امد پرسنل به کار ميرود و يا دستگاهي که براي کنترل خارج کردن کالا ز انبار استفاده ميشود يک دستگاه اکسس کنترل ثبت خروج است .

دستگاه هاي اکسس کنترل فقط به افرادي اجازه تردد ميدهد که يکي از روش هاي کنترل دسترسي مانند رمزعبور، کارت ، اکسس کنترل اثرانگشتي ، و يا تشخيص چهره برايشان تعريف شده باشد.

در واقع و به طور کلي دستگاه اکسس کنترل و يا کنترل دسترسي اجازه ورود خروج و ثبت زمان آنهارا کنترل ميکند و براي بالا بردن امنيت بکار ميرود ، نکته حئز اهميت اين است که تمامي دستگاه هاي کنترل داراي يک چراغ ميباشند که در صورت تاييد اعتبار افراد به صورت رنگ سبز و در صورت جلوگيري از دسترسي به نشانه اخزار رنگ قرمز را نشان ميدهد. جمع بندي دستگاه هاي اکسس کنترل به صورت زير مي باشد :   

گيت کنترل ترددو بازرسي( کاربردي براي فرودگاه ،ايستگاه مترو ، بي آرتي و ...)

دستگاه هاي کنترل دسترسي براي کنترل وارد و يا خارج کردن کالاها (کاربردي براي فروشگاه ها و انبارها و ...)

دستگاه حضور و غياب براي ثبت رفت و آمد پرسنل و آرشيوکردن ازاطلاعات

دستگاه کنترل برچسب گذاري ها rfid  براي رديابي افراد در ساختمان ها و يا رديابي اجناس در انبارها

دستگاه گشت و نگهبانيمخصوص نگهبانان مراکز و مجتمع ها

ايکس ري چيست ؟

دستگاه بازرسي اتوماتيک اشعه ايکسرييک تکنولوژي است که بر اساس اصول مشابه بازرسي اتوماتيک نوري AOI است. با استفاده از اشعه ايکس به عنوان منبع آن، به جاي نور مرئي، به طور خودکار ويژگي هايي را بررسي مي کند که معمولا از نظر پنهان مي شوند.بازرسي اتوماتيک اشعه ايکس در طيف گسترده اي از صنايع و برنامه هاي کاربردي، عمدتا با دو هدف عمده استفاده مي شود:

بهينه سازي فرايند، يعني نتايج بازرسي براي بهينه سازي مراحل پردازش زير استفاده مي شود.تشخيص آنومالي، يعني نتيجه بازرسي، به عنوان يک معيار براي رد کردن بخشي (براي ضايعات يا کار مجدد) به کار مي رود.در حالي که AOI عمدتا با توليد الکترونيک به علت استفاده گسترده در توليد PCB مرتبط است، AXI طيف گسترده اي از برنامه هاي کاربردي دارد. اين از بررسي کيفيت چرخ هاي آلياژي تا تشخيص قطعات استخواني] در گوشت فرآوري مي شود.

هر جا که تعداد زيادي از اقلام بسيار مشابه با توجه به استاندارد تعريف شده توليد مي شود، بازرسي خودکار با استفاده از پردازش پيشرفته تصوير و نرم افزار تشخيص الگو (ديد کامپيوتري) تبديل به يک ابزار مفيد براي اطمينان از کيفيت و بهبود عملکرد در پردازش و توليد شده است.

 مانند بازرسي نوري، بازرسي اشعه ايکس تصاويري از شي را توليد مي کند. سپس تصوير توسط نرم افزار پردازش تصوير پردازش مي شود که موقعيت و اندازه / شکل از ويژگي هاي مورد انتظار (براي بهينه سازي فرايند) يا حضور / عدم وجود اشياء يا ويژگي هاي غير منتظره / ناخواسته (براي تشخيص ناهنجاري) را تشخيص مي دهد. به جاي نور (قابل مشاهده)، از اشعه ايکس (که معمولا توسط يک لوله اشعه ايکس توليد مي شود) از طريق شيء عبور مي کند.

امتداد اشعه ايکس، يک آشکارساز است که يا اشعه ايکس را به نور مرئي تبديل مي کند (ايجاد يک تصوير نوري که توسط يک دوربين برداشت مي شود) يا آرايه هاي حسگر که به طور مستقيم اشعه ايکس را انتخاب مي کنند و آن را به يک تصوير الکترونيکي تبديل مي کنند . اين تصوير به دليل جذب مختلف اشعه ايکس در هنگام عبور از يک شيء توليد مي شود و بنابراين مي تواند ساختارهايي را در درون شي که از ديد خارج پنهان شده اند، نشان دهد.

از دستگاه هاي ايکسري براي شناسليي و تشخيص مواد مخدر هم استفاده ميکنند که اين دستگاه ها ميتوانند در صورت بهمراه داشتن مواد مخدر به سرعت آن را شناسايي کرده و اخطار دهند علاوه بر مواد مخدر دستگاه ايکس ري مواد منفجره ها را هم تشخيص ميدهند البته بعضي از گيت هاي بازرسي و اين دستگاه هاي ايکسري مانند فلزياب عمل مي کنند و در هنگام بازرسي وجود هرگونه فلز و فلزات را تشخيص ميدهد.

 دستگاه ايکسري شناسايي مواد مخدر قادر به شناسايي مواد مخدر هروئين ، مورفين، هشيش ، ترياک ، کوکائين ، کدئين ، کراک ، شيه ، و قرص هاي اکستازي ميباشد و کاليبراسيون براي مواد مخدر جديد را داراست. از دستگاه ايکس ري در فرودگاه ها و پايگاه هاي امنيتي استفاده ميکنند.

هدف استفاده از دستگاه ايکسري بالا بردن سطح امنيت و آرامش براي جامعه مي باشد.اميد است که بتوانيم دست به دست يکديگر بدهيم تا بتوانيم امنيت و آرامش را در سراسر کشور برقرار کنيم .

منبع : تايگر

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
 شركت مشاور آتشنشاني، به شركت هايي كه داراي اطلاعات بروز از سيستم هاي آتش نشاني ( سيستم اعلام و اطفاء حريق ) ، تجربه و سوابق گسترده در زمينه اجراي صحيح سيستم آتش نشاني باشند اتخاذ مي گردد. اين شركت ها از نظر سازمان آتش نشاني، مورد تاييد بوده و در ليست شركت هاي مورد تاييد سازمان اتش نشاني قيد مي گردند.

وظايف شركت مشاور آتش نشاني:از جمله وظايف شركت هاي مشاور آتش نشاني، ارائه خدمات فني و مهندسي جهت افزايش ايمني در ساخت و ساز انواع پروژه ها به كارفرمايان مي باشد. مشاوره آتش نشاني صحيح در امر اجرا و نصب صحيح سيستم هاي اتش نشاني و مشاوره در خصوص استفاده از تجهيزات استاندارد و مورد تاييد سازمان آتش نشاني منجر به دريافت تأييده و در نهايت اخذ تاييديه آتش نشاني، از شركت مشاور آتش نشاني مي گردد.در نتيجه وجود مشاور آتشنشاني در امر ساختمان سازي جهت اجرا، نظارت، نصب سيستم هاي اتشنشاني ( اعلام و اطفاي حريق ) و ايمني در معماري لازمه هر پروژه ساختماني مي باشد. چه بسا بهتر است از ابتداي پروژه اين كار صورت گيرد، تا از بروز خسارتهاي مالي و زماني جلوگيري گردد.
اخذ تاييديه آتش نشاني اخذ تاييديه آتش نشاني، تاييديه آتشنشاني براي ساختمان مانند صدور شناسنامه و هويت مي باشد. جهت صدور تاييديه آتش نشاني رعايت ايمني ( معماري، سيستم هاي اعلام، اطفاء حريق و ساير سيستم هايي كه بر حسب نياز در دستورالعمل پروژه صادر ميگردد. ) انجام و توسط بازرسي سازمان آتشنشاني تاييد مي گردد. منظور از اخذ تاييديه آتش نشاني، رعايت نمودن كليه ضوابط و دستورالعمل هاي ايمني سازمان آتشنشاني مي باشد، كه كارفرمايان عزيز با مراجعه به دفتر خدمات الكترونيك جهت گرفتن دستورالعمل هاي صادره از سوي سازمان اتش نشاني ( بررسي دقيق آن ) و با مشاوره شركتهاي مشاور اتشنشاني از روند و چگونگي اجراي اين دستورالعمل ها مطلع شده تا بتوانند به صورت دقيق ضوابط آتش نشاني را اجرا نمايند.طبق مقررات شهرسازي شهر تهران، ساختمان هايي كه ارتفاع آنها بيشتر از 23 متر از كف خيابان تا كف آخرين طبقه باشد يا ساختمانهاي تجاري ، اداري و... كه بار حريق وسيع دارند بايد جهت اخذ پايان كار خود از شهرداري، گواهينامه تاييديه ايمني آتش نشاني تهران را كسب نمايند. اين گواهي شامل رعايت نمودن ضوابط ايمني، معماري، اعلام حريق، اطفاء حريق مي باشد، كه جهت اخذ پايان كار رعايت نمودن اين ضوابط الزامي ميباشد. در نهايت در صورت رعايت نمودن همه ضوابط پروژه توسط كارشناس بازرسي سازمان آتش نشاني تاييد شده و نسبت به صدور تاييديه اقدام ميگردد.فرم تاييد ايمني آتش نشاني از طرف سازمان آتش نشاني به شهرداري ارسال ميشود و كه با تكميل شدن تمام فرايندها و بازديد سازمان آتش نشاني از پروژه، چك ليست و فرم تهيه، توسط كارشناس سازمان مورد تاييد قرار ميگيرد و فرم نهايي ممهور به امضاء رياست محترم پيشگيري به شهرداري ارسال و شهرداري پايانكار را صادر مي نمايند لازم بذكر است ارسال اين فرم توسط سيستم اتوماسيون سازمان آتش نشاني به شهرداري ارسال مي گردد و دريافت اين فرم به صورت دستي كه تسليم مالك گردد مجاز نمي باشد و در تمام فرايندها و بازديدهاي مديريتي فقط شماره اتوماسيون اين فرم به مالك ارائه ميگردد كه با دريافت اين شماره اتوماسيون مالك مطمئن مي شود مراحل تاييد سازمان آتش نشاني به پايان رسيده و بعد از 48 ساعت اصل فرم پيرو همان شماره به شهرداري ارسال ميگردد، سپس به شهرداري مراجعه و ادامه مراحل اداري را تا مرحله دريافت برگ پايانكار و گواهي بهره برداري از ساختمان را دريافت مي نمايد.تاييديه اتشنشاني ساختمان تأييديه آتش نشاني پايان كار توسط شركتهاي مشاور اتشنشاني كه مورد تاييد سازمان آتش نشاني باشند، صادر ميگردد.  مالك جهت اخذ پايان كار ساختمان از شهرداري كه پيش نياز سند مالكيت ساختمان ميباشد، نياز به تاييده اتش نشاني دارد.
مشاوره آتش نشاني، برقراري جرياني فعال بين مشاور و كارفرما مي باشد. مشاوره آتش نشاني شامل مهارت ها، صلاحيت هاي علمي و حرفه اي در زمينه ايمني در معماري ساختمان، نظارت بر اجرا و نصب صحيح سيستم هاي آتشنشاني ( سيستم اعلام و اطفاء حريق ) مي باشد.مشاور آتش نشاني ميبايست از قوانين و دستورالعمل هاي بروز سازمان اتش نشاني آگاه باشد، تا بتواند مشاوره اي صحيح به كارفرما القاء نمايد. دستورالعمل هاي آتش نشاني در برگه جواز هر ملكي ذكر شده و هر ملك دستورالعمل مخصوص به خود، با توجه به نوع كاربري، متراژ، مساحت و... را دارا مي باشد. كارفرمايان عزيز بايد در حين انجام عمليات ساخت و ساز با يك شركت، كه در زمينه مشاوره آتش نشاني ( شركت مشاور آتش نشاني ) فعاليت مي كند و مورد تأييد سازمان آتشنشاني مي باشد مراجعه نمايند، تا بتوانند راهنماي كامل در خصوص ايمني معماري ساختمان و نحوه اجرا و نصب صحيح سيستم هاي آتش نشاني را دريافت نمايند.
ضوابط آتش نشانيافزايش رشد جمعيت در كشور منجر به افزايش ساخت و ساز شده است. لذا رعايت نكات ايمني در ساختمان سازي لازم و ضروري مي باشد. گاهي كوتاهي كارفرمايان در اجراي نكات ايمني سبب بروز حوادث ناگوار و خسارات جبران ناپذير جاني و مالي ميگردد.با توجه به افزايش حوادث ناگوار و آتش سوزي ها در كشور، سازمان آتش نشاني و شهرداري تهران وظيفه كنترل رعايت نكات ايمني اماكن را برعهده دارند، كه اميدواريم با همكاري سازمان ها و نهادهاي وابسته از جمله سازمان مقررات ملي ساختمان، سازمان نظام مهندسي و... شاهد گسترش ايمني شهرها باشيم.ضوابط آتش نشاني شامل 3 بخش ضوابط ايمني معماري، ضوابط ايمني تاسيسات الكتريكي، ضوابط ايمني تاسيسات مكانيكي ميباشد. ضوابط ايمني معماري، شامل ضوابط طراحي پله فرار، ضوابط مربوط به آسانسور، تعداد و چگونگي اجراي پلكان ها و ويژگي تصرفهاي گوناگون ميشود.ضوابط سيستم هاي اطفاء حريق، شامل ضوابط مربوط به شبكه هاي آتش نشاني از جمله لوله كشي و تاسيسات ساختمان، شبكه هاي بارنده ( اسپرينكلر )، قوانين نصب جعبه هاي آتش نشاني و... مي شود.

منبع: اخذ تاييديه آتش نشاني



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

نرم افزار حسابداري يک برنامه کامپيوتري است که مانند ديگر نرم افزار ها ويژگي هايي دارد، که از اين ويژگي ها ميتوان به مديريت معاملات ، حساب کردن دقيق و منظم  تمامي خرج کرد ها و درآمدها، تهيه گزارش فصلي دقيق از حساب ها، بدست اوردن قيمت اصلي و يا بهاي تمام شده کالا براي کارفرمايان و افراد عادي اشاره کرد. تمام نرم افزار حسابداري  قابليت هاي خاص و يا حتي منحصر بفردي دارند که نرم افزارهاي  ديگر قادر به انجام همچنين عملياتي نباشند.
 اکثر مديران و کارمندان ، مشکل حساب کردن دقيق ماليات وارده را دارند و پيچيدگي اين مسئله مشکل ساز است و يا حتي اگر نياز به گزارش سريع از مالي شرکت يا کسب  کار خود را بخواهند نميتواند بدست اورند اما نرم افزار هاي سابداري اين مشکل را حل کرده اند.
نرم افزار حسابداري امکان اين که يک کارمند حسابدار در وقت کمتري بازده بيشتري نشان دهد را دراختيار شما ميگذارد و از هزينه هاي کلي يک مجموعه کم ميکند.
 نرم افزار حسابداري برنامه اي است که براي حسابرسي مالي هرصنف جداگانه طراحي ميشود و در بعضي موارد کاربرد هاي مختلفي دارند . تاکنون براي صنف هاي مختلف نرم افزارهايي طراحي شده که اين نرم افزارها  شامل :
نرم افزار گارانتي
نرم افزار حسابداري پوشاک
نرم افزار حسابداري مواد غذايي
 نرم افزار حسابداري مبلمان
 نرم افزار حسابداري آهن آلات
 نرم افزار حسابداري  حسابداري توليدي
نرم افزار حسابداري فرش
 نرم افزار حسابداري داروسازي
 نرم افزار حسابداري صنعتي
نرم افزار حسابداري قطعات يدکي
و  ...
اگر بخواهيم در انواع نرم افزار حسابداري نرم افزار هاي مجموع تري را نام ببريم ميتوانيم به صورت زير براي شما نرم افزار هاي حسابداري را دسته بندي کنيم که شامل :
نرم افزار حسابداري شرکتي 
نرم افزار حسابداري ارزي
نرم افزار حسابداري بازرگاني
نرم افزار حسابداري صنعتي
نرم افزار حسابداري توليدي
نرم افزار حسابداري پيمانکاري
و نرم افزار حسابداري اصناف 
 تمامي امکانات نرم افزار هاي حسابداري حدودا شبيه به هم مي باشد و کار اصلي نرم افزار حسابداري، گزارش سود زيان ، ارزيابي و قيمت گذاري محصولات و در کار هاي مشابه ارزيابي هزينه هاي عمليات ، کنترل کاهش هزينه ها ، محاسبه سود و بهاي تمام شده محصول ، محاسبه استهلاک ابزار ها ، کنترل و کاهش ضايعات توليد، براورد و حساب شمارش مشتريان، کنترل توليد محصول هاي پرفروش و يا معمولي ،تغيير در فرايند توليد ،تغيير در فرايند فروش محصولات اين ها تمامي ويژگي هايي هستند که نرم افزار هاي حسابداري در اختيار شما ميگذارد اما نکته قابل توجه اين است که تمامي نرم افزار هاي حسابداري داراي اين خصوصيات نيستند و با توجه به بروزرساني نرم افزارها در حال تغيير ميباشند.
نرم افزار حسابداري هوشمند نوين
مجموعه هوشمند نوين در زمينه توليد نرم افزار هاي حسابداري فعاليت دارد که قابليت هاي نرم افزار هاي ارائه شده توسط اين مجموعه تکميل تر ميباشد. نرم افزار هاي حسابداري هوشمند نوين داراي امکان گزارش سازي و تهيه گزارش فصلي است، براي بهبود کارکرد از جمله خدمات و پشتيباني ،  نرم افزار حسابداري هوشمند نوين را تا هر زماني که بخواهيد ميتوانيد مورد استفاده قرار دهيد، اطلاع رساني نسخه هاي بروز وآپديت شده نرم افزارهاي حسابداري يک نکته مهم است که هوشمند نوين اين اطلاع رساني را براي تمامي کاربران خود در اسرع وقت انجام ميدهد، امکان بدست اوردن بهاي تمام شده کالا نکته قابل اهميتي است که تمامي نرم افزار هاي حسابداري داراي اين امکان نميباشند اما هوشمند نوين کاملا تخصصي و حرفه اي در اين زمينه عمل کرده که کارکردآسان با نرم افزار حسابداري هوشمند نوين بهره مند شويد و امکان بدست اوردن سود دقيق، زيان دقيق و ارزش اصلي کالارا در اختيار کاربران خود ميگذارد.
نرم افزارهاي حسابداري قيمت هاي گوناگوني دارد که برخي از ارائه دهندگان نرم حسابداري قيمت هاي بسيار بالايي دارند اما کاربردي نيستند اما باز هم کيفيت را فداي قيمت نکنيم چرا که نرم افزار حسابداري ارزان شايد فريبي باشد براي جلب مشتري و يا حتي عنوان نرم افزار حسابداري رايگان ، به اين تبليغات اعتماد نکنيد و يا اگر ميخواهيد از اين خدمات استفاده کنيد پيش از آن که شروع کنيد مطالبي راجب به اين نرم افزار ها بخوانيد که در سايت هوشمند نوين براي شما عزيزان ارائه داده شده است .
تمامي اين امکانات و خدمات براي نرم افزارهاي حسابداري نکات مهمي است که مجموعه هوشمند نوين تنها ارائه دهنده کامل اين خدمات با قيمت مناسب براي کاربران ميباشد.
براي تهيه و دريافت انواع نرم افزار حسابداري در صنف هاي مختلفت شغلي ميتوانيد به سايت هوشمند نوين مراجعه کنيد و نرم افزارحسابداري آسان و مورد نظر خود را دريافت کنيد. 
منبع : هوشمند نوين 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
پترو صنعت آنارام

پترو صنعت آنارام 

لوله برق چيست؟ لوله برق را مي توان به عنوان يک پوشاننده سيم هاي هادي برق، که جريان برق با ولتاژهاي متفاوت از آن عبور مي کنند، تعريف کرد. اين وسيله از آسيب ديدن هادي جريان برق و همچنين حافظ جان افراد در صورت تماس بدن آنها با سيم هاي برق مي باشد. لوله هاي برق در ساختمان هاي تجاري، مسکوني، ورزشي و کارخانه ها و شرکتها و تمام سازه هايي که داراي سيم برق هستند کاربرد دارد .

عواقب عدم کاربرد لوله برق

کاهش ولتاژ برق

ايجاد حريق بر اثر اتصال برق

تماس ناخواسته بدن انسان با سيم هاي برق

عدم تغيير و بهينه سازي سيم هاي برق در کف سازه ها و ديوارها

انواع لوله برق

لوله برق PVC : اين لوله ساوه از جنس پلاستيک سخت، به انضمام روان کننده ها و نرم کننده ها ساخته شده که داراي وزني سبک تر و عايق بندي بهتر و همچنين قيمت ارزانتر نسبت به لوله برق فلزي مي باشند.

لوله کاندوئيت فلزي: از جنس آهن ساخته شده و قابليت تحل فشار بالا و عدم تخريب و تا شدن را دارد. ولي از معايب آن مي توان عدم عايق بودن در برابر جريان برق دانست.

لوله گالوانيزه گرم : اين لوله برق نيز از جنس فلز بوده و بيشتر در محوطه هاي باز و فضاي بيروني سازه ها کاربرد دارند. که عايق در برابر رطوبت مي باشند.

لوله برق گالوانيزه سرد: از جنس فلز ساخته شده ، و بيشتر در مناطق سر پوشيده و داخل ساختمان ها و سازه ها کاربرد دارند و در محوطه هاي مرطوب زنگ مي زند.

لوله برق پلي آميد: از پلاستيک نرم ساخته شده و سازه ها و ساختمان ها کاربرد دارد از ويژگي هاي آن سبک بودن ، انعطاف پذيري، ارزان بودن است ولي از معايب آن شعله ور شدن مي باشد.

لوله برق پلي اتيلن: از پلاستيک نرم ساخته شده، استحکام و انعطاف بالا دارد

لوله برق خرطومي PVC :  قابليت خم شدن به تمام جهات، از پي وي سي ساخته شده و آتش نمي گيرد بر روي ديواره هاي ساختمان کابرد دارد .

لوله برق خرطومي پلي آميد: تمام ويژگي هاي لوله برق خرطومي پي وي سي را دارد، اما قابل اشتعال است ولي از نظر قيمتي بسيار ارزانتر از آن مي باشد.

لوله برق خرطومي فلزي: کاربرد در تابلوهاي صنعتي، از جنس پي وي سي به انضمام سيم مفتولي به منظور افزايش مقاومت لوله

سيني کابل چيست ؟

سيني کابل يکي از تجهيزات الکتريکي مي باشد که براي آراستگي بيشتر و مرتب نمودن کابل ها، آساني تعمير، افزايش طول عمر کابل ها و .... کاربرد دارند. کابل ها بايد در کل مسير از درون سيني کابل عبور کنند. چه در حرکت هاي افقي چه عمودي

سيني کابل ها بسته به جنسشان در صنعت کاربرهاي متفاوت دارند و انواع مختلفي هستند.

جنس سيني کابل

1- آلومينيوم

2- فولاد

3- سيني کابل استيل

انواع سيني کابل از نظر پوشش

سيني کابل گالوانيزه : به منظور نگهداري کابل ها و عبور آن استفاده مي شود که از ورق گالوانيزه يا جي آر و يا استيل ساخته مي شوند. کابرد آن ها در مکان هاي بزرگ مانند پارکينگ ها و سوله ها و مکان هاي مسقف مي باشد.

سيني کابل رنگي پودري استاتيک : مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت و اشعه خورشيد

سيني کابل آبکاري گرم: اين سيني کابل ها، ضد زنگ بوده و در محيط هاي اسيدي و مرطوب کاربرد دارند.

سيني کابل استيل : مقاومت بالا در برابر رطوبت و خمش و دماي بالا. اين سيني کابل از فولاد ضد زنگ ساخته شده،

فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر مواد شيميايي

سيني کابل ها در 6 نوع پايه در دسترس هستند مانند :

1- نوع نردباني

2- ساده و غير مشبک

3- مشبک يا شيار دار

4- کانالي

5- توري يا سبدي

6- تک ريلي

يکي ديگر از سيني کابل ها، سيني کابل استنلس استيل مي باشد، از استيل ساخته شده خاصيت عايق الکترو مغناطيسي دارند و نوع ديگر سيني کابل گالوانيره گرم است.

تجهيزات ضد انفجار چيست؟

تجهيزات ضد انفجار تجهيزاتي هستند که در محيط هايي که در آن ها خطر انجار بالاست، استفاده مي شود. اين تجهيزات براي آتش نشانان، پالايشگاههاي نفت و گاز و نيروگاهها استفاده مي شوند و داراي محصولاتي مانند سرج استارهاي ضد انفجار، اسپارک گپ هاي ضد انفجار، گوشي هاي موبايل ضد انجار و باکس ضد انفجار مي باشند.

لوازم ضد انفجار استنلس سري B ، براي قرار دادن ترمينال هاي Exe , Exi  و دستگاه نفوذ و تخليه از طريق ترمينال ارت (زمين) استفاده مي شود.

نردبان کابل چيست؟

 نردبان کابل وسيله ايست که با استفاده از آن تعداد زيادي سيم و کابل در مسير معيني، از آن عبور مي کنند. در مسيرهايي که به صورت عمودي مي باشند از نردبان کابل به جاي سيني کابل استفاده مي کنند.البته در مسر افقي نيز کابرد دارند.

کابل برق چيست ؟

عبارت است از چند سيم که در کنار هم قرار گرفته اند و به يکديگر پيچيده شده اند و بوسيله مواد عايقي، محافظت شده اند.از اين وسيله براي انتقال جريان برق استقاده مي کنند و به دو نوع کابل برق صنعتي و کابل برق فشار ضعيف تقسيم مي شوند.

منبع : PSanaram.com



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ايده آل صنعت

لوله ، اتصالات ، فلنج 

ايده آل صنعت

کيزايران

کارخانه توليدات صنعتي کيز ايران که عنوان اولين توليد کننده شير فلکه هاي کشويي برنجي در ايران را به خود اختصاص داده است ، در زمينه هاي توليد شير آلات ساختماني و صنعتي ، تاسيساتي و آتش نشاني فعال است که در سال 1363 در اين بنيان گاري شده است.

کيز ايران با توليد شيرآلات مختلف و متنوع و در سايز بندي هاي بسيار دقيق و متعدد مي کوشد تا در آينده شير آلات جديدي را به عرضه برساند .

قيمت محصولات کيز ايران به دليل نوسان قيمت ها متغيير است و نميتوان ليست قيمت کيز ايران را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم اما با مراجعه به سايت کيز ايران ميتوانيد ليست قيمت کيزايران را داشته باشيد.

 

پلي ران

 

شرکت پلي ران اتصال در زمينه توليد و رشد انواع ترمو پلاستيک ها و در ساخت لوله و اتصالات مورد نياز مناسب براي آبياري و زه کشي ، آبرساني ،فاضلاب و انتقال آب فعاليت دارد. شرکت پلي ران اتصال توليد کننده اولين سري از اين دسته محصولات است که در سال 1350 با توجه به اهميت و نياز جامعه اقدام به توليد لوله و اتصالات کرده است .

ارتقاع کيفيت دائمي ، توسعه و گسترش صنعت ، توليد امکانات و استفاده از بهترين و برترين مواد اوليه و تشکيل لوله و اتصالات بارز ترين ويژگي هاي شرکت پلي ران اتصال در زمينه توليد لوله هاي پلي اتيلن است که نشان دهنده سال ها تجربه و توجه به اهميت کار اين مجموعه است. شرکت پلي ران اتصال توليد کننده لوله هاي پلي اتيلن که محصولات خودرا بنا به استاندارد هاي ملي iso 9001 _ 2000  توليد ميکند و غلاوه بر محصولات قبلي اين مجموعه هم اکنون اقدام به توليد مدرن ترين طرح ها و نسل جديد لوله ااتصالات، سيستم پوش فيت پلي ران کرده است.

ما به کيفيت متعهديم شعار زيبا و مفهومي شرکت پلي ران اتصال است . همچنين شما ميتوانيد براي بدست اوردن قيمت محصولات جديد پلي ران و به خصوص ليست قيمت پوش فيت پلي ران به سايت اصلي پلي ران اورج مراجعه کنيد.

 

سوپرپايپ

 

شرکت سوپرپايپ در زمينه تاسيسات مکانيکي ساختمان و هدف اصلي اين مجموعه تحولو نوآوري در صنعت کشور است .

شرکت سوپرپايپ در صنعت لوله سازي بسيار فعال است و اولين توليد کننده لوله هاي پنج لايه در ايران است که در سال 1376 اقدام به توليد اين محصول کرده است . اولين دارنده استاندارد اروپايي از توليد کننده هاي غير اروپايي در جهان است. متخصصين تاسيسات در کشور شرکت سوپر پايپ را يک شرکت متفاوت در اين زمينه ميشناسند و اين شرکت در ممتازترين رده کيفي ارزيابي شده است .

سوپرپايپ از 1376 با 18 نفر فعاليت خود را آغاز کرده است که اما حالا تعدادي بيش از 200 نفر عضئ اين خانواده هستند . نمايندگي سوپر پايپ در سراسر ايران در فعاليت هستند که بازهم اين شرکت در حال دعوت به همکاري بيشتري از سوي فعالان در اين زمينه است . برنامه آينده سوپرپايت فقط و فقط پيشرفت در اين زمينه است با شعار بزرگترين رقيبمان خودمان هستيم.

اگر مايل به اطلاع داشتن از کيفيت بيشتر ، معرفي بيشتر، و آشنايي بيشتر با کار سوپر پايپ هستيد و ميخواهيد از ليست قيمت سوپرپايپ با خبر باشيد ميتوانيد به سايت رسمي سوپر پايپ مراجعه کنيد و يا براي آشنايي با نمايندگي هاي رسمي سوپر پايپ به سايت ايده آل صنعت مراجعه کنيد.

منبع : ايده آل صنعت ( eideallsanat.com )



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 انواع آبنما

آبنما امروزه به عنوان يک ايده و طرح براي دکور و يا ديزايين و حتي زيبا سازي محيط استفاده مي شود و بسه به نوع مخاطب ، محل نصب و زمان کار آبنماها تنوع محصول دارند .

که اين تنوع محصولات و مدل ها شامل :

 

1-     آبنما ميداني

 

براي لطافت بخشيدن به فضاهاي شهري مي‏توان علاوه بر فضاي‏ سبز از آبنما نيز استفاده کرد. ديدن حرکت آب وشنيدن صداي آب، به عقيده اکثر روان‏شناسان باعث ايجاد آرامش در انسان مي‏شود.

 

2-      آبنما هاي موزيکال : آبنما موزيکال شامل دو دسته از آبنما ها ميشود :

 

  • حالتي که افکتها تغيير وضعيت ‏ميدهند و ميزان شدت آب خروجي پمپها با شدت صوت موسيقي پخش شده در محيط تغيير ‏ميکند
  • حالتي که بر اساس ضرب آهنگ موسيقي مورد نظر، افکتها و شدت آب خروجي پمپها از قبل برنامه ‏ريزي ‏گردند.

 

3-      آبنما باغي وآبنما خانگي

استفاده از چند آبنماي فانتزي کوچک در ويلاها و آبنما صخره اي ، باغها و يا منازل و پيچيدن صداي آب درخلوت آسايش انسان روح انسان را به پرواز در مي‏آورد.

 

4-      آبنما کلاسيک

 

اين آبنماها تمامي زيباييهاي يک آبنماي موزيکال را دارد ولي به لحاظ محدوديت‏هاي مکاني، فاقد موسيقي مي باشد.

 

5-      آبنما تصويري، آبنما پرده اي

 

اين آبنما قادر است، تصاوير و نوشته ‏ها را با ريزش آب در هوا ايجاد نمايد. اين آبنما داراي نرم‏ افزاري قوي ميباشد. اين مدل آبنما در سه حالت کاري ،مذهبي (اجراي اذان و ادعيه)، رسانه اي(تبليغات و پيام رساني) و سرگرمي(اشکال متنوع و بازي آب و موسيقي) مي‏تواند مورد استفاده قرار گيرد.براي مشاهده مدل هاي مختلف آبنما و فواره ميتوانيد به سايت آبنما زرين مراجعه کنيد.

منبع : abnamazarin.com 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

موزه آیینهای پهلوانی مشهد جایگاه پهلوانان و کشتی گیران پیشکسوت که دارای مقام های پهلوانی و هنرهای فردی است می باشد .موزه آیینهای پهلوانی مشهد شامل ۳ قسمت با عنوان های زورخانه , عیارخانه و نمایشگاه می باشد . پهلوانان در محل زورخانه اغلب ورزش های باستانی و… مشغول می باشند و در مجاورت این زورخانه محلی مناسب برای استراجت و لمکده های پهلوان نامی است که بعضا مراسم آیینی و فرهنگی از جمله گلریزان نیز در آنجا صورت می گیرد که نام این محل عیارخانه می باشد و همچنین نمایشگاه دائمی که نقالی شاهنامه , پرده خوانی و نمایش وسایل قدیمی از جمله کالسکه و خرمنکوبی و سایر ادوات سنتی و کشاورزی جهت بازدید علاقمندان و مشتاقان این عرصه گذاشته شده است .
از سه‌راهی فردوسی به سمت مقبره سراینده شاهنامه که حرکت کنید، در امتداد جاده شاهنامه سمت چپ روستای معروف و تاریخی «چهاربرج» را می‌بینید. محله چهاربرج، محله‌ای قدیمی در مشهد است که با «یخدان طبیعی»، «خانه اربابی» و البته «موزه فرهنگ پهلوانی و زورخانه شه‌لافتی طابران توس» معروف شده است. در یکی از ورودی‌های روستای چهاربرج قطعا تابلویی توجه شما را به خود جلب می‌کند: «ورزش‌خانه آیین‌های زورخانه ‌ای شه‌لافتی، ‌طابران توس» که شما را به سمت زورخانه‌ای سنتی و قدیمی با سبک و سیاق زورخانه‌های ۷۰۰ سال پیش رهسپار می‌کند. ورودی زورخانه درب بسیار کوچکی است که برای وارد شدن باید خم شوید. روی آن با خط زیبایی نوشته شده است:

«سر تعظیم فرود آور به هنگام ورود چون که جای ادب و رسم جوانمردان است»


همزمان با زمزمه این شعر زیبا سر تعظیم فرود آورده و پای به درون زورخانه می گذاریم، ساختمانی قدیمی که رد حضورش را باید در آیین مهرپرستی جستجو کرد. اینجا بوی تاریخ می دهد و تا چشم کار می کند اشیاء و آثار قدیمی است که از در و دیوار آن آویزان شده است از میل و کباده گرفته تا انواع گلیم، سماورهای نفتی، قیچی های باغبانی وعکس پهلوانان قدیمی که در گوشه و کنار فضا جای گرفته اند.

موزه شه لا فتی

موزه شه لا فتی بیشتر مورد توجه گردشگران علاقه‌مند به فردوسی و شاهنامه است. مرشد رستم قاسمی از کهنه سواران پهلوان خراسان و از بانیان این موزه دیدنی است که سالها عمر خود را با موتور خود زیر پا گذاشت و این اشیاء را از نقاط مختلف جمع آوری نمود.پهلوانی که یک ‌تنه کار چند نهاد را انجام می‌دهد و خودش، هم مدیر کل و هم آشپز سازمان است.

موزه اولین ها
موزه شه لا فتی را به نوعی می‌توان موزه اولین‌ها نامید. از اولین تلویزیون مشهد گرفته که به روایت مرشد: «چند تا ازش آوردن مشهد. یکی توی دروازه خبوشان، یکی میدون اعدام، یکی هم میدون شهدا…» تا اولین رادیو، اولین اسکیت و….
پهلوان رستم تمام داشته‌های خودش را روی دیوارهای دورتادور زورخانه جای داده و برای هر کدام از آنها توضیحی دارد:
«این موتور دکتر شیخ است، پزشک خیر مشهدی که روحیه پهلوانی داشت… این یکی تنبک جیگی‌جیگی‌ ننه‌خانم و…»
یک گوشه موزه هم تراکتوری پارک شده که به ادعای مرشد، «عکسش پشت بیست‌تومنی‌ها هست»

عیارخانه شه‌لافتی
در گوشه‌ای دنج از زورخانه و موزه که بیشتر به لمکده‌های سنتی می‌مانند، عیارخانه قرار دارد. به روایت مرشد:

«عیارخانه هشت جایگاه دارد. شش جایگاه اصلی و دو جایگاه فرعی. از این بین چهار جایگاه مربوط به پهلوانان چهار دروازه خبوشان، رزان، طابران، مرو و نوچه‌های آن‌هاست، دو جایگاه متعلق به سلسله سادات رضوی و علوی و دو ضلع هم برای نورسته‌های جویای کار و مرشدان اهل‌دین وعرفان».در وسط عیارخانه جایگاهی است که عیاران فنون خود را بر آن به تمرین گذاشته و نقالان جمع را به شنیدن شاهنامه میهمان می‌کنند:
«عیارخانه جایگاه گلریزان و دادوستد هم هست. بعضی همین‌جا گره از فقرشان باز می‌شود، بعضی از بختشان و….»
اگر سفری به سرزمین خورشید داشتید، دیدن این موزه را ازدست ندهید، مخصوصا اگر علاقه‌مند به آیین‌های پهلوانی هستید.
آدرس : جاده آرامگاه , بلوار شاهنامه , چهار برج , بهار ۲۴

منبع:seeiran.ir



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در کنار دریاچه شورابیل، موزه حیات وحش اردبیل قرار گرفته که هم اکنون در این موزه تاریخ طبیعی ۱۲۰ گونه از جانداران تاکسیدرمی شده نگهداری می شود.

موزه حیات وحش اردبیل کجاست؟


موزه تاریخ طبیعی اردبیل یا همان موزه حیات وحش اردبیل جذابیت متفاوتی از ترکیب تاریخ و طبیعت را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می دهد. در این موزه گونه های متعددی از پستانداران، خزندگان، ماهیان و حیوانات وحشی نادر به شکل تاکسیدرمی یافت می شوند.جانداران تاکسیدرمی شده به صورت پانل در معرض دید عموم قرار گرفته اند. به عنوان نمونه بخش هایی از جمجمه حیوانات، شاخ و بال پرندگان و حشرات مختلف بر روی دیوار واقع شده است. فسیل و کانی های طبیعی نیز در موزه تاریخ طبیعی اردبیل می توان رویت کرد.

موزه تاریخ طبیعی اردبیل را می توان جزء مکان های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، نمایشگاهی و تحقیقاتی بر شمرد. این موزه زیست بوم های مختلف، گونه های حیات وحش، پوشش گیاهی منطقه و ارزش نگهداری تنوع زیستی را به اقشار گوناگون جامعه می شناسد.
در حال حاضر بیشتر از ۱۲۰ گونه از حیوانات تاکسیدرمی در موزه حیات وحش اردبیل نگهداری میشود. از این ۱۲۰ گونه ۲۰ گونه آن پستاندار، ۸۰ گونه پرنده و ۱۲ گونه دو زیست شامل خزندگان، ماهیان و ۸ گونه نادر و کمیاب حیوانات وحشی می باشد که مجموعه‌ ای زیبا از طبیعت استان اردبیل را در مقیاسی کوچک برای علاقه مندان به نمایش گذاشته است. به نحوی که می‌ توان جذابیتی متفاوت از تلفیق تاریخ و طبیعت را در این مکان تجربه کرد.

موزه ی حیات وحش اردبیل شامل بخش های گوناگونی است :

در بخش دوران آفرینش و دیرینه شناسی بازدید کننده با موقعیت های مختلف کره زمین در منظومه شمسی آشنا شده و هم چنین می تواند در زمینه ادوار گوناگون زمین شناسی و مراحلی از تکوین زندگی و تحول اجتماعات زیستی اطلاعاتی را به دست آورند. از نمونه زیستگاه های حیات وحش استان اردبیل که در دو مجموعه طراحی شده می توان به دیوراماهای زیست بوم­ های دشتی، تالابی و کوهستانی این موزه اشاره کرد که به گونه ای جانور را در محیط قرار داده اند که بیننده محیط زیست طبیعی جانور را نظاره گر باشد.

اکثر نمونه های قرار گرفته در موزه تاریخ طبیعی اردبیل دارای برچسب مشخصات می باشند. هم چنین در آکواریوم هایی که در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده می توان گونه هایی از انواع آبزیان آب های استان اردبیل، ماهیان تزئینی و غیره را یافت.
در موزه حیات وحش اردبیل بخشی مربوط به فروش کتاب های زیست محیطی وجود دارد. هم چنین در جهت آموزش و بالا بردن سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی برای بازدیدکنندگان بروشورها، پوسترها و مقالاتی برای مطالعه در این بخش گذاشته شده است.

فضایی زیبا و چشم اندازی دلپذیر را می توان از طبقات فوقانی موزه نظاره گر بود و می توان پس از بازدید از موزه برای استراحت به زیست بوم آبی دریاچه شورابیل و کوهستان سبلان رفت.

آدرس موزه تاریخ طبیعی اردبیل : اردبیل، حاشیه شرقی دریاچه شورابیل

منبع:seeiran.ir



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

موزه زمین شناسی تهران در محل سازمان زمین‌شناسی در میدان آزادی ساخته شده است. ساختمان موزه یک طبقه با بخش‌های گوناگون است. این بخش‌ها شامل آثار زیر است : سنگ‌های کانی، آثار فسیلی، آثار باستان‌شناسی مربوط به هشتصد سال پیش، فسیل‌های دوران اول تا چهارم زمین‌شناسی، ماکت فسیل‌های کم‌یاب، تخم‌‌های دایناسور که از مرز فرانسه و اسپانیا آورده شده، فسیل جای پای دایناسور که از استان کرمان به این موزه آورده شده است. همچنین کانی‌های قیمتی نظیر فیروزه، الماس و سنگی که گویا نیل آرمسترانگ از کره ماه به زمین آورده و در زمان رژیم سابق به ایران اهدا شد، در این موزه قرار گرفته است.

مساحت موزه ۳۴۵ متر مربع است و زمان تاسیس آن هم زمان با تاسیس سازمان زمین شناسى کشور در سال ۱۳۳۸ مى باشد .
موزه علوم زمین در سال ۱۳۳۸(همزمان با تاسیس سازمان زمین شناسی) به همت چند نفراز محققان زمین شناس، برپایه نمونه هایی از سنگ ها، سنگواره ها، کانی ها و اشیا دیگری که ضمن تحقیقات زمین سناسی به دست آمده بود و با استفاده از امکانات سازمان زمین شناسی تاسیس شد. همچنین موزه علوم زمین درسال ۱۳۸۷ با صرف هزینه ای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، نوسازی شده است و به شکل کنونی درآمده است. پس ازنوسازی نام موزه از «موزه زمین شناسی» به «موزه علوم زمین» تغییریافت.
مساحت موزه علوم زمین ۳۴۵ متر مربع بوده و از قسمت های زیر تشکیل شده است:
۱- بخش وسایل معدنکاری قدیمی و اشیاء باستان شناسی
۲- سنگها
۳- کانیها
۴- کانی های قیمتی و نیمه قیمتی
۵- سنگواره ها
۶-سنگواره مهره داران
۷-سالن نمایش فیلمهای زمین شناسی و علوم وابسته
بخش های ویژه شامل بخش شهاب سنگها، آثار استخوانی و سنگواره ردپا و تخم دایناسور.
برای بازدید و ورود به موزه می بایست ابتدا وارد محوطه سازمان زمین شناسی شوید. موزه درساختمان شماره یک به نام بنیانگذار سازمان زمین شناسی و موزه زمین شناسی، مهندس نصرالله خادم قراردارد. موزه دارای پلانی به شکل U می باشد و دروسط آن سالنی برای پخش و نمایش فیلم طراحی شده است.
عکس برداری درموزه بدون استفاده از فلاش آزاد است. ارائه مشاوره در زمینه دانش زمین شناسی و علوم مرتبط با آن- برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان
موزه علوم زمین با توجه به سابقه طولانی در ارائه اطلاعات علمی مرتبط با علوم زمین خدمات گسترده ای را به گروه های مختلف محققان، دانشجویان و سایرعلاقمندان ارائه می دهد.
برخی از خدمات این موزه شامل: گردآوری، حفاظت و نمایش آثار و اشیای مربوط به دانش زمین شناسی، همکاری با مراکز دیگر سازمان و موزه های مختلف و نمایشگاه های مربوطه، همکاری وتبادل دانش زمین شناسی با مراکز پژوهشی ودانشگاه های داخلی و خارجی است. چندین بزرگراه در محدوده این موزه قرارگرفته است که دسترسی به این محل را تسهیل می کند. این منطقه خارج از محدوده طرح ترافیک قرار دارد.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:
تبلیغات
تور استانبول
تور آنتالیا
تور کیش
تور بالی
تور پوکت
مسیر اتوبوس موزه علوم زمین در نزدیکی ترمینال اتوبوسرانی غرب و بی آرتی میدان آزادی واقع شده است. به این ترتیب می توانید از خطوط اتوبوس های تندرو ( بی آر تی ) ترمینال خاوران، سه راه تهران پارس و دانشگاه ( پونک) استفاده کنید. علاوه بر این در پایانه اتوبوسرانی غرب اتوبوس های متعددی به میادین اصلی و شهرک های اقماری جنوب غربی و غرب پایتخت وجود دارد.مسیر مترو نزدیک ترین ایستگاه مترو به این موزه ایستگاه متروی میدان آزادی واقع در خط چهار مترو تهران است.

در سال ۱۳۸۷ موزه مورد بازسازى کامل قرار گرفته است .

آدرس : تهران ، میدان آزادی ، خیابان معراج

تلفن : ۶۴۵۹۲۴۳۶ – ۶۴۵۹۲۲۸۸

تلفکس : ۶۴۵۹۲۲۸۸

 منبع: seeiran.ir



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

موزه تاریخ همان طور که از نامش پیداست به منظور مطالعه و شناخت بهتر تاریخ و وقایع تاریخی ساخته و از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شده است.
موزه تاریخ یکی از مراکز خاص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به منظور حفظ دستاورد های فرهنگی، تاریخی – اسلامی و با هدف ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و شناخت بهتر تاریخ و وقایع فعالیت خود را آغاز کرد.

موزه تاریخ به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وابسته است و برای ترغیب بیشتر کودکان و نوجوانان به مسایل تاریخی، در سال ۱۳۶۹ خورشیدی بنا شده است و در سال ۱۳۸۱ مرمت و بازسازی شد.


این موزه که تنها موزه آموزشی – توضیحی ویژه کودکان و نوجوانان است، به منظور انتقال مفاهیم و موضوع های تاریخی، با استفاده از مربیان مجرب و با گویشی خاص، برنامه ای جذاب ارائه می دهد.

ساختمان موزه تاریخ به شکل حلزونی طراحی و ساخته شده است. از این رو بازدیدکننده ها – به ویژه کودکان و نوجوانان – به خوبی جذب معماری زیبای آن می شوند. راهروهای این موزه تنگ و باریک و به نوعی یادآور خانه های قدیمی هستند.
نوجوانانی که از این موزه دیدن می کنند پس از عبور از تونل زمان و دیدن روند پیدایش تمدن‌، به سالنی می رسند که به کمک عکس های متنوع و متعدد، چگونگی به وجود آمدن کره زمین و موقعیت آن در کهکشان‌ را برایشان توضیح می دهد. این عکس ها به طرز زیبا و کاملی شرایط زندگی بشر روی کره زمین و اتفاقاتی که در طول تاریخ بر سر زمین آمده است را نمایش می دهند.
از جمله اتفاقات تاریخی نمایش داده شده در سالن عکس موزه تاریخ باید به عکس هایی از تاریخ ایران،‌ خاورمیانه‌، تاریخ انبیا، سرزمین پیامبران، دین اسلام‌، سرزمین مکه – کعبه – و نمونه هایی از جنگ و صلح در زمان پیامبر اسلام اشاره کرد.

برای بازدید از موزه تاریخ می توانید همه روزه به غیر از ایام سوگواری در ساعات ۹:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب مراجعه کنید. البته بین ساعت های یک تا دو بعداظهر وقفه ای یک ساعته وجود دارد که موزه در آن ساعت تعطیل است.

در موزه تاریخ به وسیله تابلو ، ‌ماکت و اسلاید بخش هایی از تاریخ نمایش داده می شود.

شاید جذاب ترین بخش موزه ورود به مکتب خانه باشد. ابتدای ورود، بچه ها از نقشه ها و ماکت های تاریخی بازدید کرده سپس بر روی نیمکت های چوبی کوچکی می نشینند تا به توضیحات و نمایش مربی گوش فرا دهند.
ابتدا چند نفر از حاضرین توسط مربی انتخاب می شوند تا با پوشیدن لباس هایی به سبک انسان های ۸۰ تا ۱۰۰ سال پیش نمایشی از نحوه زندگی قدیم را ارائه دهند. خنده های بی امان دانش آموزان از تماشای همکلاسی هایشان در لباس های مادربزرگ ها و پدربزرگ هایشان، نشان از فراگیری تاریخ نیاکان مان به همراه شادی و نشاط است.

بازدید کنندگان می توانند از فروشگاه موزه، سفال های کوچکی با نقوش سفال های قدیمی که قدمتی حدود چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح دارند و از شهر سوخته، شوش، تپه موسیان و تل باکون یافت شده، به عنوان یادگاری تهیه نمایند.

رزرو بازدید از موزه به صورت گروه های ۲۰ تا ۳۰ تایی دانش آموزان با تعیین وقت قبلی ( همه روزه بجز پنجشنبه و جمعه ها) امکان پذیر است.

تلفن تماس : ۳۳۳۴۷۳۶۶

ساعت کاری : ۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰
آدرس : میدان شهدا – خیابان پیروزی – خیابان افروز – جنب فروشگاه اتکا

منبع:seeiran.ir



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()